Returpolitik

Returpolitik

Produkter kan returneres inden for 14 dage efter modtagelsen, forudsat at de er i original og ubeskadiget stand. Brugte eller af kunden beskadigede produkter kan ikke returneres.

Returnering:

Send din returforespørgsel via e-mail til info@vestergaardmode.dk med årsagen til returneringen samt tydelige billeder/video af produktet. Efter godkendelse modtager du returadressen i Holland (vores europæiske distributionspunkt), hvortil du kan sende pakken.

Bemærk: Vores europæiske returadresse fungerer udelukkende som et videresendelsespunkt til vores hovedlager uden for EU.

Du har to muligheder:

1. Direkte returnering til vores hoveddistributionscenter i Asien

Du kan sende returpakken direkte til vores lager i Asien. Dette fremskynder behandlingen og reducerer ekstra omkostninger. Forsendelsesomkostningerne hertil betales af kunden.

2. Returnering via vores europæiske returadresse

Hvis du vælger at sende produktet til vores europæiske returadresse (i Holland), betaler du selv forsendelsesomkostningerne til denne adresse. Efter modtagelse videresender vi pakken til Asien. Denne yderligere forsendelse betales også af kunden.

📦 Returforsendelsesomkostninger

  • For ordrer op til DKK 344,00: En fast returafgift på DKK 63,95.
  • For ordrer over DKK 344,00: DKK 63,95 per vare, op til maksimalt DKK 344,00 per forsendelse uanset antal varer.

Hvorfor dette system?

Vores logistikkæde er optimeret til hurtig levering fra lagre i Asien. Hver vare pakkes og sendes separat, hvilket betyder, at returneringer også skal behandles og videresendes individuelt. Ved at tilbyde valget mellem direkte returnering og et europæisk videresendelsespunkt holder vi omkostningerne gennemsigtige og overholder EU-lovgivning.

Ingen gratis returlabels:

Vi tilbyder ikke gratis returlabels. Returforsendelsen til den europæiske adresse samt den videre forsendelse til Asien er for kundens regning.

Returneringsbehandling:

Efter modtagelse på den europæiske adresse bliver produktet kontrolleret. Når det er godkendt, sendes det videre til vores hovedlager. Når returneringen er behandlet, refunderes beløbet til din oprindelige betalingsmetode fratrukket forsendelses- og behandlingsomkostninger som nævnt. Hele processen kan tage op til 30 arbejdsdage.

Returpolitikken gælder kun ved produktionsfejl og dækker ikke:

  • Utilsigtet skade, forkert brug, almindeligt slid
  • Misfarvning eller slid forårsaget af sollys eller vand
  • Hygiejneprodukter (såsom bodystockings, cremer, shampoo, plastre m.m.) – medmindre ubrugte og i original emballage

Lovpligtig leveringstid:

Vi forpligter os til at levere din ordre inden for 30 kalenderdage efter bestilling, medmindre andet er aftalt. Hvis dette ikke sker, har du ret til at annullere købet og få det fulde beløb refunderet.

Lovmæssige rettigheder:

Vores returvilkår er i overensstemmelse med EU's forbrugerrettighedsdirektiv (2011/83/EU) og gældende dansk og europæisk lov. Du har ret til at fortryde købet og returnere varen inden for 14 dage efter modtagelse uden at angive en grund. Returforsendelsesomkostninger betales af kunden i henhold til EU-lovgivningen.

På grund af vores internationale logistikstruktur og behandling af returneringer uden for EU (i Asien), er returomkostningerne gennemsigtige og svarer til de faktiske forsendelses- og behandlingsomkostninger. Disse er fastsat som rimelige og proportionelle i forhold til ordreværdien.

Har du ikke modtaget din refusion?

Tjek din bankkonto og kontakt din bank eller kortudsteder. Refusioner kan tage op til 30 dage efter, at returneringen er modtaget på vores lager i Asien. Hvis du ikke har modtaget refusionen derefter, bedes du kontakte os.